Hur du redigerar en gruppanteckning
För att kunna redigera en gruppanteckning behöver du ha rätt behörighet.
Du kan redigera en befintlig gruppanteckning genom att klicka på funktionshanteringsmenyn v till höger på den anteckning du vill redigera. Klicka sedan på Redigera gruppanteckning.
En dialog öppnas där du får ange följande information:
- Anteckningens innehåll
- Om du vill koppla gruppanteckningen till vissa elever/patienter (sparas på varje kopplad elev/patients journalsida inom den specifika dokumentationsmappen märkt Gruppanteckning).
- Klicka på Välj alla för att välja alla elever/patienter som ingår i gruppen/klassen
- Klicka på Töm val för att rensa alla valda elever/patienter
Klicka på x Avbryt eller (Esc) om du vill stänga ner dialogen.
Klicka på Spara eller Ctrl+Enter (Windows) eller Command+Enter (Mac) för att spara ändringen av gruppanteckningen.
Ändringshistorik
För att se ändringshistorik på en gruppanteckning öppnar du funktionsmenyn v
på anteckningen. Klicka på Visa ändringshistorik.
En dialog öppnas som visar:
- Tidigare versioner av anteckningen
- Vem som skrev
- Datum
- Tid
Klicka på Skriv ut för att skriva ut ändringshistoriken eller klicka på knappen x Stäng eller (Esc) för att stänga dialogen.