Användargrupper

Användargrupper är en funktion som kan användas för att underlätta arbetsflödet när man arbetar med Meddelande, Ärenden och Protokoll. För att ställa in användargrupper går du till Listor & Tabeller.

 

 

När du vill skapa en ny användargrupp så klickar du på knappen Ny användargrupp. I dialogen som öppnas fyller du i följande information:

Gruppnamn

Beskrivning

Medlemmmar  - Om du klickar på Välj alla kommer du få upp en dialog om antalet medlemmar är fler än 25 och du får där bekräfta om du vill gå vidare med detta antal.
Observera att du måste lägga till dig själv som medlem i gruppen om du vill ingå i den, det görs inte automatiskt.

Tillgänglighet - Om du vill spara gruppen som en privat, delad grupp (medlemmar i gruppen kan använda den skapade gruppen) eller om hela organisationen ska ha tillgång till användargruppen. Mer information om detta finns längre ner i denna artikel.

Ägare

Ska_rmklipp_2019-01-10_11.43.11.png

Användargrupper kan sättas upp som privata grupper, delade grupper och organisationsgrupper.

Privata grupper - Dessa grupper är endast tillgängliga att användas för den som skapat/äger gruppen samt en administratör

Delade grupper - Dessa grupper är tillgängliga att användas för alla medlemmar i gruppen, dock endast redigeras av den som äger gruppen samt en administratör

Organisationens grupper - Dessa grupper är tillgängliga att användas för hela organisationen, dock endast redigeras av en administratör

Andras privata grupper - En administratör har tillgång att se och redigera andras privata grupper.

 

Så här kommer det att se ut när du vill använda dig av användargrupperna för att skicka ett meddelande:

Så här kommer det att se ut när du vill använda dig av användargrupperna för medlemmar i ärenden:

Så här kommer det att se ut när du vill använda dig av användargrupperna för medlemmar i protokoll:

 

 

Har du fler frågor? Skicka en förfrågan
Powered by Zendesk