Överföra funktioner (bevakningar, Post-it-lappar samt ärenden) till en annan användare

För att kunna överföra funktionerna bevakning, Post-it-lappar och ärenden krävs det att du är administratör eller underadministratör för din organisation. Om du inte är det men vill bli det, kontakta en administratör eller din produktägare. Om du själv är produktägare, kontakta Prorenata.

Hur du överför funktioner till en annan användare 

  1. Gå till organisationens sida genom att klicka på Din organisation-modulen i huvudmenyn högst upp.
  2. Klicka på fliken Organisationsöversikt och välj Användare.
  3. Klicka på hanteringsmenyn v och välj Överför funktioner till ny användare.

När du överför funktionerna får du hjälp från guiden som tar dig igenom 3 steg. Du har en kort förklaring för varje steg på vänster sida av guiden:

  1. Välj mottagare: Här väljer du vilken användare ska ta over funktionen och bestämmer vilka funktioner ska överföras.
  2. Kontrollera: Det är ett kontrollsteg som visar vad som kommer att hända innan du väljer att överföra funktionerna.
  3. Överför funktioner: Här visas rapporten om överföringen.
Har du fler frågor? Skicka en förfrågan