Ditt Prorenata Journal supportkonto

Alla som har ett konto i Prorenata Journal har också ett konto i Prorenata support där du har möjlighet att se status, återkoppla och stänga dina egna supportärenden som skickats in till supporten. För att kunna göra det här behöver du ha ett konto i Prorenata samt vara inloggad i Prorenata journal. Vår support hjälper gärna till om du har ytterligare frågor.


Om du är inloggad på ditt Prorenata supportkonto kan du också

  • skicka en förfrågan till supporten
  • svara på supportmejl 
  • öppna filer som är skickade från Prorenata support
  • skicka en fil/bilaga till Prorenata support på ett säkert sätt

Obs! Du kan alltid mejla till support@prorenata.se från ditt mejlkonto. Om du får ett mejl från supporten kan du också svara från ditt mejlprogram. Om du emellertid önskar att skicka eller öppna en bifogad fil måste du använda ditt Prorenata supportkonto. Av säkerhetsskäl skickar vi inga filer som bifogas i mejl, de sparas i stället på ditt supportkonto. Därifrån kan du ladda ner filer som Prorenata support skickat till dig eller skicka in filer till supporten på ett säkert sätt. 


Hur du loggar in på ditt supportkonto hos Prorenata

För att logga in i ditt supportkonto behöver du dina inloggningsuppgifter från Prorenata Journal. Så här gör du:

  1. Gå till https://support.prorenata.se/hc/sv
  2. Klicka på Logga in-knappen i det övre högra hörnet.

Ska_rmavbild_2019-11-20_kl._14.09.16.png

  1. Systemet tar dig till Prorenatas inloggningssida. Logga in som vanligt till ditt Prorenata-konto och sedan kommer du att navigeras automatiskt till ditt supportkonto.
  2. Klicka på hanteringsmenyn v i det övre högra hörnet och välj Mina aktiviteter. Då kommer du till sidan Mina förfrågningar, som visar alla dina supportfrågor och ärenden.

Ska_rmavbild_2019-11-20_kl._14.11.00.png

Mina_aktiviteter_Zendsek_2020-11-12_kl._18.13.06.png


Härifrån kan du

  • Söka efter dina frågor
  • Skicka en förfrågan
  • Svara på förfrågan
  • Skicka en fil till Prorenata support
  • Ladda ner filer som skickats från Prorenata support


Vem kan se mina supportärenden

Administratörer har möjlighet att se alla ärenden som skickats in till supporten. Administratörer har även rättighet att hantera och stänga ärenden. 


Hur du skickar en fil till Prorenata support

  1. Gå till ditt Prorenata supportkonto (se ovan).
  2. Klicka på Skicka en förfrågan.

Ska_rmavbild_2019-11-20_kl._14.12.26.png

  1. Skriv din förfrågan och klicka på knappen Lägg till fil eller släpp filer här längst ner på sidan.

    Ska_rmavbild_2019-11-20_kl._14.12.42.png

  2. Välj fil från din dator och klicka på knappen Skicka.

Hur du öppnar en fil som är skickad från Prorenata support

  1. Gå till ditt Prorenata supportkonto (se ovan).
  2. Hitta din förfrågan på sidan Mina förfrågningar. Öppna din förfrågan genom att klicka på förfrågans ämne.
  3. Bifogade filer/bilagor visas på högra sidan. Klicka på filen för att ladda ner den.

 

Har du fler frågor? Skicka en förfrågan