Hur skapar jag ett ärende?

Så här skapar du ett nytt ärende:

  1. Gå till ärendeöversikten som du finner under din organisation/skola.
  2. Klicka på Skapa ärende och välj ärendetyp. Varje ärendetyp är kopplad till en dokumentationsmapp och sekretessen för den dokumentationsmappen gäller alla ärenden av den typen.
  3. Ange Kort beskrivning, Prioritet, Status och ev koppling till Elev. (Ärendetypen avgör om ärendet är kopplad till en elev eller ej).
  4. Välj vilka medlemmar ska kopplas till ärende. (Om du klickar på Välj alla kommer du få upp en dialog om antalet medlemmar är fler än 15 och du får där bekräfta om du vill gå vidare med detta antal.) Valda medlemmar får ett e-post meddelande att de har tilldelats ett ärende. Även nya medlemmar som läggs till i ett befintligt ärende kommer att få ett
    e-postmeddelande att de tilldelats ett ärende.
  5. Klicka på Spara.

Så här skapar du ärende kopplat till en elev/patient:

  1. Gå till patientöversikten.
  2. Klicka på Använd elev för att och välj Skapa ärende.
  3. Ange Kort beskrivning, Prioritet och Status och välj Medlemmar som ska delta i ärendet.
  4. Klicka på Spara.

 

Har du fler frågor? Skicka en förfrågan
Powered by Zendesk