Hur låser jag upp ett användarkonto?

Obs! Efter fem misslyckade inloggningsförsök kommer användarens konto att blockeras. För att kunna låsa upp användarens konto så krävs att du minst är underadministratör för din administration. Om du inte är det, men vill bli det, kontakta din produktägare, eller om du själv är produktägare, kontakta ProReNata på support@prorenata.se.

För att låsa upp ett användarkonto gör du så här:

  1. Gå till inställningssidan för organisationens användare genom att gå till din organisationssida, klicka på fliken Organisationsöversikt och välj sedan Användare.
  2. Klicka på låset i kolumnen Status. Användarens konto kommer att låsas upp och användaren kan sedan logga i systemet igen men samma lösenord som tidigare. Har användaren glömt sitt lösenord kan ett nytt lösenord skickas ut.
Har du fler frågor? Skicka en förfrågan

0 Kommentarer

logga in för att lämna en kommentar.
Powered by Zendesk