Ställa in en användares behörighet

Obs! För att kunna ställa in behörigheter så krävs det att du minst är underadministratör för din organisation. Om du inte är det, men vill bli det, kontakta din administratör. 

Allmän information om behörigheter

Organisationsbehörigheten anger användarens grundläggande behörighet i systemet och delas in i tre nivåer: medlem, underadministratör och administratör.

Medlemmar kan
Underadministratörer kan
Administratörer kan
  • Logga in
  • Se på vilka organisationsenheter han/hon har ett uppdrag
  • Se journaler på vårdenheter han/hon har ett uppdrag på
  • Se andra medlemmar i organisationen
  • Allt som medlemmar kan, och även
  • Se alla organisationsenheter på organisationen
  • Tilldela nycklar till andra användare
  • Tilldela uppdrag till andra användare

 

  • Allt som underadministratörer kan, och även
  • Ändra organisationens inställningar
  • Göra beställningar i organisationens namn

 

 

Hur du ställer in en användares behörighet

  1. Gå till användarens inställningssida genom att gå till din organisationssida, klicka på fliken Organisationsöversikt och välj Användare.
  2. Klicka på v hanteringsmenyn och välja sedan Redigera behörigheter.
  3. En dialogruta öppnas där du väljer behörighet för användaren i listan Organisationsbehörighet.
  4. Klicka på Spara.
Har du fler frågor? Skicka en förfrågan