Hur lägger jag in en ny användare?

För att kunna lägga in en ny användare krävs det att du är administratör eller underadministratör för din organisation. Om du inte är det, men vill bli det, kontakta din produktägare, eller om du själv är produktägare, kontakta ProReNata på support@prorenata.se.

För att lägga in en ny användare gör du så här:

  1. Gå till organisationens sida genom att klicka på Din organisation-modulen (mappen i huvudribban längst upp i fönstret).
  2. Klicka på fliken Organisationsöversikt och välj Användare.
  3. Klicka på Ny Användare knappen.

För att lägga in en ny användare får du hjälp från guiden som tar dig igenom 5 steg. Du har en kort förklaring för varje steg på vänster sida av guiden.

 

1. Namn och mail

Skriv in användarens förnamn, efternamn och mailadress. Du kan redigera användarens namn/mail senare. Klicka sedan på Skapa användare knappen. Ny användare läggs till din organisation och du kan konfigurera användarens konto genom att gå till andra steg.

2. Inloggningsmetod

Välj vilket eller vilka sätt användare ska kunna logga in på. Tillgängliga inloggningsmetoder är SMS-inloggning och inloggning med yubikey-nyckeln. Du kan redigera användarens inloggningsmetoder senare.

3. Uppdrag och behörigheter

Bestäm vilka generella och specifika behörigheter användaren ska ha. Om användarkonto ska aktiveras/deaktiveras automatiskt välj ett senare aktiveringsdatum/deaktiveringsdatum. Du kan även redigera användarens uppdrag och behörigheter senare.

4. Användarinformation

Skriv in ytterligare uppgifter om användaren. Om organisationen använder fleranvändarlicens måste detta val göras på ny användare. Du kan redigera användarens uppgifter senare.

5. Skicka lösenord och välkomstmail

Markera kryssruta Skicka lösenord om du önskar att ett lösenord ska skickas till användaren. Om en serie av välkomstmail ska skickas till användaren markera kryssruta Skicka välkomstmail.

Har du fler frågor? Skicka en förfrågan

0 Kommentarer

logga in för att lämna en kommentar.
Powered by Zendesk