Hur du redigerar kontaktinformation till exempel på en patient/elev eller på en organisationsenhet
- Gå till kontaktkortet (för patienter finns det på patientöversikten, för en organisationsenhet t.ex. skola finns det på en egen flik på samma sida som organisationsenheten).
- För muspekaren över kontaktinformationen du vill ändra, en röd markering visar att du kan ändra den.
- Klicka och ändra på informationen. Välj sedan Spara.
Om du vill ta bort informationen väljer du istället Ta bort. - Du kan även lägga till nya adresser, e-postadresser eller telefonnummer via hanteringsmenyn i övre högra hörnet av kontaktinformationen.
Om en patient/elev har flera olika adresser eller information av samma typ finns det möjlighet att markera den adress eller telefonnummer som ska användas (vara förvald) vid t.ex. SMS-utskick och e-postutskick. Läs mer om hur du väljer primär status på kontaktinformation.
Obs! Om elev/patient-informationen laddas hem via en automatisk import måste alla ändringar ske direkt i det systemet.