Ta bort en skolklass

Om du vill ta bort en skolklass så gör du såhär:

1. Gå till skolklassens sida genom att klicka på Din organisation-modulen (mappen i huvudribban längst upp i fönstret) och därefter klicka på skolan och slutligen på skolklassen.
  2. Klicka på funktionsmenyn och välj Ta bort Skolklass.
  3. Välj Ja.

• Avatar
    Merja Pellikka Erlandsson

Hej Jens!

Nytt probelm, hittar inte hur man ska ta bort en elev som inte är inlagd i klass. Det vill säga, jag la in en elev innan elevimortpen var klar och eleven har slutat vid skolan och ligger således "klasslös". Finner ingen instruktion på hur man tar bort eleven, räcker det med att skriva att eleven är "klasslös" och notera att denne har slutat? Kunde ligga i användarmanualen efter "lägga till elev", har fått denna fråga från någon sköterska till. Hur göra?

Mvh Merja Pellikka Erlandsson

• Avatar
    Jens Alm

Hej Merja!

Vi ska förtydliga detta. Man kan inte ta bort en elev eftersom elevens journal måste finnas kvar. Däremot så kommer man att tydligare kunna arkivera en elev i framtiden. I dagsläget rekommenderar vi att eleven läggs som "klasslös" och att man gör en anteckning om detta.